SZÜLETÉS HETE - HOGYVOLT

Egyik kedvelt blogom, a Hogyvolt-blog elnevezését hívtam segítségül a frappáns cím adásához (igen, sokat gondolkodtam rajta...), de remélem, itt a leírás nem lesz élvezetesebb, mint maga az esemény, ugyanis a hogyvolton számtalanszor megtörtént, hogy sokkal jobb volt az adott sorozatról szóló beszámoló, megkockáztatom, sokan csak a hogyvoltot olvasták el, magát az epizódot nem is látták. No persze ez pl. a jobb sorsra érdemes, a korral pöttyet extrovertálttá váló  lantművészről szóló műnél érthető is volt. Gondoltam, idézek pár érdekes mondatot a rezüméből, de végül nem mertem, itt kérem fiatalkorúak is lehetnek nyomokban.
No, lényeg az, hogy próbálok unalmas beszámolót írni, ugyanis a Születés Hete hangulatát nehéz is lenne visszaadni írásban.
Amint azt időben be is harangoztuk, jól feltöltöttük a már jól ismert országos rendezvény idejére a Mamami Boltot programokkal, amelyekre számos érdeklődő jött el. A látogatottságot (mint ebben az évszakban majdnem minden napot) az időjárás is nagyban befolyásolta, így fordulhatott elő, hogy egy-egy rendkívül érdekes előadásra méltatlanul kevés vendég érkezett, pl.a pszichológus hölgyek előadásaira, így el is határoztuk, hogy szeptembertől megint foglalkoztatjuk kicsit őket, és tervezünk velük szülésfelkészőt.
Lássuk akkor, mi volt, "hogyvolt"
HÉTFŐ:  
Dr. Dobó Márta:  A homeopátiáról
A doktornő előadása rendkívül informatív volt, nekünk meg őrült szerencsénk volt, hogy ott volt Hetti is, aki gyönyörű jegyzetet készített belőle, fel is teszem, amint rájövök, milyen formátumban...: (rájöttem, simán bemásolom... de egy külön bejegyzésbe)

KEDD:  
Daloka (zenés-mozgásos foglalkozás kicsiknek) Kárász Eszterrel
Ezt a programot sem kell bemutatnunk, hiszen állandó heti foglalkozásról van szó. Eszter keddenként 11:30-12:30-ig bűvöli el a kicsiket a zeneszerszámaival, banános dalaival, lufiállataival, szappanbuborékaival és a belőle áradó jókeddvvel.
Martinovichné Debulay Bianca, az LLL vezetője: Az igény szerinti szoptatásról
Bianca jelenléte is nagy megtiszteltetés volt számunkra, fellépése pedig tündéri, kedves, empatikus. Jól "ki is használtuk" óriási tapasztalatát, tudását a témában.

SZERDA:
Dr. Páczai Anita szülész-nőgyógyász szülésfelkészítő előadása


A doktornő, jó barátnőm, egy iskolás ikerpár édesanyja, a  Dél-Pesti kórházban dolgozik, ahol  - mint eddigi munkahelyein is - a rendkívüli szakmai felkészültséget ötvözi empatikus, "nőbarát" hozzáállásával. AZ ő további munkájára is számítunk majd szeptembertől, ha belevágunk egy új programba itt a Mamami Boltban.
CSÜTÖRTÖK:
Kepesné Kenderes Réka perinatális tanácsadó és gyógytornász előadása a kenguru-módszerről
Lázár-Cseke Éva klinikai szakpszichológus előadása a szülésre készülődésről és a hogyan-tovább-ról
Fehér Andrea pszichológus előadása várandósságról és szülésről: Mit kapunk és mit veszítünk el?
Sajnos ezeken a programokon magam sem tudtam igazán részt venni, Éva fantasztikus előadásának a végére értem oda, és Andi lenyűgöző Klimtes programján sem végig voltam jelen, mert hát ugye épp a .... boltos vizsgát kellett abszolválnom:( Amíg a lányok másoknak világították meg a már ismert témát egy egészen más nézőpontból, addig én a női pantallókkal és a vizsgától reszketéssel foglalkoztam az OKJ-s vizsgámon...Különlegesség volt még, hogy az előadók mind a gyerekeikkel érkeztek, hiszen ők nem nélkülözhették a mama közelségét és hát ragaszkodtak a büféhez:)
Viszont itt meg senki sem fotózott, amiért nagyon szomorú vagyok.
PÉNTEK (na itt nagyüzem volt):
Marica, a Mamami Bolt egyik tulajdonosa és a debreceni jógás élet jelentős személyisége tartott baba-mama jógát néhány újdonsült anyukának
Marica egy kis pihenés meg egy csomó, számomra ismeretlen (és részben gyanús) egészséges táplálék elfogyasztása után folytatta a munkát: előadást tartott az EC-ről (elimination communication), vagyis a  pelenka nélküliségről. Ki gondolta volna, hogy pont ez a marginálisnak gondolt téma vonzotta  a legtöbb érdeklődőt?
Utána én szórakoztattam a nagyérdeműt a mosható pelenkázásról. Ez szintén egy állandó programunk, minden hónap első csütörtökjén 16-17:30-ig döntögetem a Pampers világuralmát. Szerintem kezdenek félni.
Ki tudja miért, a mosható pelenkázás iránti élénk érdeklődés valahogy párban jár a babahordozás iránti elkötelezettséggel. Erről is minden hónap első csütörtökjén 17:30-19-ig próbálom meggyőzni a kedves vendégeinket, vagyis elmesélem, mire és mivel is jó a babahordozás.
SZOMBAT:
Szabó Vera: Babahordozás tájakon és korokon át
Verának, a hordozo.hu egyik tulajdonosának fantasztikus összefoglalója a hét megkoronázása volt: Vera előre bejelentette, hogy ő tulajdonképpen bármennyi ideig képes erről beszélni, úgyhogy majd csapjuk le a sakkórát, ha lejárt az idő. Mi meg reggelig is elhallgattuk volna a történelmi és földrajzi utazás részleteit, ami még a legszkeptikusabbakat is meggyőzte volna róla, hogy az emberiség mindig is testközelben tartotta a porontyait, és az égvilágon semmi nem indokolja, hogy mi ezt ma megváltoztassuk. Born to be carried....
Szerintem annyira figyelhettem, hogy megint nem csináltam képeket. Kérem, ha valakinek van, küldje el nekem! (De szerencsére Celesztina Viki fotózott! Íme)


Köszönjük még egyszer a Születés Hete szervezőinek, hogy feltették honlapjukra a Mamami Bolt rendezvénysorozatát, különösen köszönjük fantasztikus előadóinknak, hogy eljöttek hozzánk, és kedves vendégeinknek, hogy megtiszteltek a jelenlétükkel!

No csak margóra említem, hogy KabalaMamánk, Évus nem viccelt, a Születés Hetére prezentált nekünk egy babát, aki úgy érkezett, mint annak az iszonyúan hülye filmnek (Women címmel - tudjátok, ápolt, gondtalan felső középosztálybeli háziasszonyok szenvelgése és a hozzájuk kapcsolódó gonosz, rossz férfiak megleckéztetése) a végén a baba (nem, nem a szülés mikéntjére célzok): egyetlen férfi főszereplőként a filmben...
Nálunk sem sok pasi fordult meg a Héten, de mi tudjuk, hogy itt vagytok és mellettünk álltok...
És a bizonyíték (Dávid nevű, egészen pontosan) Évuson kendőben és rajtam Hajtka BébiTai-ban:

3 megjegyzés:

  1. Fotók Vera előadásáról itt: http://picasaweb.google.hu/sztics/VeraEloadasa#
    :)
    Jó előadás volt, kár hogy most a többire nem jutottam el, de majd legközelebb :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi Viki! Be is másoltam kettőt:)
    A homeopátiás előadás jegyzetét nem tudtam sajnos beszúrni, ezért az külön bejegyzésbe kerül...

    VálaszTörlés
  3. Azért figyelitek, milyen ügyesen meghekkeltük a fészbúkos lájkolós jelet??? jelenleg azt mutatja, hogy ez a bejegyzés V.D. barátodnak és még 16.933 másiknak tetszik :)))))))
    Na majd Kati megszereli

    VálaszTörlés