Afrikai hordozás - kipróbáltuk!

Az a szerencsés helyzet, hogy itt Debrecenben rengeteg a külföldi diák és egy kedves ismerős, Amy is Nigériából jött Debrecenbe tanulni, s karácsony után beszélgettünk kellemesen és rákérdeztem náluk hogy is van ez a hordozás téma. Ő nem nagyon értette mi ezen olyan érdekes, de elmondta hogy ő sokat hordozta az öccsét, főleg mikor álmos volt és el kellett altatni, zsupsz bele a kendőbe néhány lépés és már aludt is. Elmondása szerint egyáltalán nem bonyolult, mindenki csinálja, nem túl bonyolult kötésben és szinte csak háton. A hátnak is a deréktáji részén. Kérdeztem, milyen anyagból? A válasz az volt, hogy amiből minden más is készül ott, egy vászonszerű kartonanyag. Megkértem tanítsa meg nekünk, mutassa meg hogyan csinálják.

Így is tettünk, összehívtam a lányokat, s meghívtuk Amyt, tanuljunk valami újat. És de jól tettük! Nagyon kellemes hordozási mód ez az afrikai, a kendő anyaga a mi véleményünk szerint egy erős karton, nem csúszik egyáltalán, és ugyanezt a kötést a mi kendőnkkel egyenlőre nem tudtuk megcsinálni mert kicsúszott. De gyakorolni fogjuk és beszámolunk!

Felül mellkasnál csak mint a törölközőt tusolás után összetekerik, alul pedig kötik.
De beszéljenek a képek:









Jelentem Emma és Kamilla nagyon jól viselték ezt a formát, nekem kifejezetten kényelmes volt a 2 hónaposommal, a nagyobb babával Kata kicsit azt érezte csúszik lefelé, de lehet ez a gyakorlattal megoldódik.

Kérdeztük, hogy nem oldódik ki elöl a törölközőkötés? A válasz az volt, hogy de időnként, és olyankor rá kell húzni, újra csavarni, de mindig hajoljunk előre ilyenkor. Semmi aggodalom a szavaiban, teljesen normális hogy lazul időnként és újra kell erősíteni. A világ legtermészetesebb dolga, maga a hordozás is és az is hogy így altatnak (semmi elkényeztetés...) és az is hogy itt ott lazul és igazítani kell. Csodálatos!

A kendő szélessége egyébként 115 cm  és hossza kb 2,5 m volt. Még fogjuk tesztelni!

Köszönjük!

Frissítés:  Közben Amy nekem ajándékozta szépséges kendőjét, és próbálkoztam itthon is vele.
El is aludt benne a ded, de nem mertem sokáig benne hagyni, még bizonytalan érzés számomra hogy ennyi fogja de bizonyára szokás kérdése ez is. Azért hoztam egy képet erről is:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése