Újszülöttel karácsonykor

A legszebb ajándék egy kisbaba. Nincs ennél jobb érzés, az ember túlcsordul az érzelmektől, a boldogságtól. Nem is nagyon érdekel a karácsonyi vacsora, a készülődés, a csomagok... Csak szagolgatom, nézegetem a kisbabám, ölelem, hordozom egész álló nap. Éjjel pedig ott szuszog mellettem, sokszor belémbújva. Egy kis angyal.

Mindenki azt kérdezi mit kap az ünnepekre. (7 hetes a legkisebb) Hát engem :), az édesanyja közelségét, melegét, figyelmét. A minap a középső fiam miatt voltam egy iskolai előadáson, és a következő volt a táblára írva:

A szeretet figyelem, a figyelem szeretet.

Nagyon belémhasított. Hogy hányszor van az, hogy jön hozzám, mutatna valamit, mondana, mesélne valami fontosat és én éppen a gondolatok fonalán lovagolva csak annyit mondok, mindjárt... Pedig a figyelem szeretet, hasít belém mióta olvastam nagy betűkkel a táblára írva. Tényleg tudatosítani kell magunkban, mi is a fontos. Mi is a legnagyobb ajándék a gyermekeinknek.

Jó egy kisbaba, hogy ismét átélhetem ezt az őrülten intenzív érzést. A közelség ilyen fokú gyönyörűségét. Leírhatatlan. Most harmadjára még intenzívebb lett, vajon miért? Talán mert nincs már annyi aggodalom, új feladat, már ismerősként üdvözlöm a pelusokat, a fürcsit, a hordozókendő rejtelmeit, a súlynövekedés is hidegen hagy már, nincs bizonytalanság, maximum óvás, féltés, imádat.

De ha anyának jót akarsz tenni és vele együtt a babának, egy szuper hordozókendő, vagy hordozó kenguru (csatos, mei tai akár) igazán nagyszerű lehet. Még jobb ha szerzel hozzá valakit aki segít neki benne. Mert elsőre talán nem is olyan egyszerű, jól jön a támogatás egy olyan valakitől, aki otthonosan mozog a hordozók világában. Bár nem bonyolult, de a mi kultúránkban sajnos már elveszett ennek a tudása, újra kell tanulnunk. Újra kell teremtenünk magunk körül a támogató kört a hordozáshoz.

http://mamamibolt.hu/5-szovott-hordozokendo

Mert kétség nem fér hozzá, hogy a testközelben, igényeire válaszolva nevelkedett babák magabiztosabb felnőttekké válnak, jót teszünk vele nekik, magunknak és a világnak is. Mindemelett praktikus is, hordozó nélkül házvezetőnőt kéne alkalmazzak, erősebb karokat kellene növesztenem és még vagy hármat a jelenlegi kettőhöz :).

A minap édesapám kezébe nyomtam a kicsit, míg én befejeztem a boltban a dolgaimat. Fél órát aludt az ölében és bizony elfáradt a keze saját bevallása szerint. Legközelebb rá is kötök egy hordozót! Kár hogy akkor ott nem jutott eszembe :) Kiváncsi lennék mit szól hozzá! Képet mindenesetre csinálok majd, megígérem!

Addig is jó készülődést, meghitt és összebújós ünnepeket!

Hordozóeszközeink ITT találod



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése